Dizajnové počiny z Milána

Milánske výstavné haly pôsobili rozjarene vďaka sviežim farbám, študentské projekty potešili zmyslom pre experiment, tak ako vždy, významní výrobcovia sa pre istotu obrátili, ako vo väčšine prípadov a sezón, na známe osobnosti dizajnu. Firma Emeco sa pochválila, že na výrobu každej jednej kultovej stoličky Navy Chair (predtým s označením 1006 bola bežným inventárom ponoriek a vojnových lodí) recykluje 111 fliaš od Coca Coly, Kartell trochu zaspal v čiernobielej expozícii, 50-ročnému Lounge Chair urobili plastiku, zväšili na súčasné ľudské rozmery, no a Vitra okrem iného vytiahla na návštevníkov popruh Chairless z pevnej textílie, ktorý sa navlečie cez kolená a okolo chrbta podľa tradičného spôsobu, akým sedia indiáni kmeňa Ayoreo zo severného Paraguaja…

 

 

 

 

 

Značka Pallucco prišla vďaka dizajnérovi Denisovi Stanchiarovi s nekonvenčným vešiakom na kabáty, ktorý ich ochráni ako v 19. storočí tradičný plášť gentlemana. Novinka zdedila meno podľa historického odevu, v ktorom sa ulicami Londýna prechádzal aj Sherlock Holmes.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Do rodinky kresiel Oppo z dielne Stefana Bolseriusa, pribudol tohto roku aj sedák alebo podnožka Puppa, ktorá svojimi oblinami nezaprie genetickú príbuznosť s Oppo príbuzenstvom. Napriek mäkkým tvarom a čalúneniu ide, ako vždy v prípade výrobkov značky Blã Station, o seriózny kus nábytku s kovovou kostrou.

Dizajnové dojmy z Milána
• návrat k inšpirácii v prírode, k organickým tvarom a oblým formám,
• ekologicky vyrábať, ekologicky recyklovať, ekologicky vyzerať, enviromentálne sa propagovať,
• pretrvala kombinácia čistých tvarov ohýbanej preglejky, ktorá sa skryla pod vrstvou bielej farby alebo najrozmanitejších vzorov, biela vyniká popri dekoroch dreva,
• keď drevo, tak dubové, keď masív, tak ako doska jedálenského stola, obklad v kúpeľni alebo kreslo-solitér,
• ak sa použilo lamino, tak sa tvári ako kovový či kamenný povrch alebo dokonca napodobuje vzory textílií,
• okrem prírodných odtieňov a naturálne efektných povrchov sa objavovala čiernobiela farebnosť, nábytok sýtych farieb, prípadne aj v kombináciach, ktoré rezali do živého, formy sa niekedy vyvrúbili do doteraz nevídaných tvarov, asymetria sa hlási o slovo,
• tam kde sa prezentovali pestré vzory na stenách a hojnosť doplnkov, zachoval si nábytok skromnejší a čistejší výraz,
• minimalistický, toľko diskutovaný a nakoniec aj u nás zdomácnelý štýl sa vytratil z väčšiny expozícii,
• nábytok niekedy zmultifunkčnel za každú cenu, a pritom obetoval doteraz čistý vzhľad.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pojmom v textilnom dizajne a škandinávskou stálicou je značka Marimekko. Okrem ukážok grafických vzorov priniesla na trh aj látky s rastlinnými motívmi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na návštevu dizajnových počinov na Zone Tortone potrebujete celý deň. Niekde sa s obdivom pristavíte na dlhšie. Pôsobivá „ľahká“ inštalácia svietidiel Wings spolu s už známymi modelmi Coral sa vznášala v priestore, v ktorom sa prezentovala dielňa Davida Trubridga.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eifelovsky sa nadnáša doska jedálenského stola Desire škandinávskej značky Swedese.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Že masív v modernom interiéri zaváži, vedia aj v Gruppo Pozzi, a tak vydumali sedadlo pre samotárov vo dvojici.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kovová kostra, polyuretánová pružnosť, čalúnenie kožené alebo kožipodobné: stolička Eva od dizajnérskej stálice Ora to sa prehýba v duchu organického dizajnu.

ZDROJ: časopis môj dom JAGA GROUP, s.r.o.

Napíšte komentár